` Nova C-klasa
   

Mercedes-Benz predstavio novu C-klasu





Tu činjenicu ne krije ni sam Mercedes koji tvrdi da će nova generacija ovog modela postaviti standarde u svojoj klasi. Interne oznake W205, peta generacija C-klase je bazirana na novoj MRA (Mercedes Rearwheel Architecture) platformi, koju će koristiti svi veliki Mercedesi u narednih pet godina. Osim zadnjeg pogona, podešena je da podržava i pogon na sva četiri točka, zatim hibridne i električne varijante te širok raspon modela različitog oblika i dimenzija.

Novu platformu, prije svega, odlikuje laka izgradnja. Tako je 50% karoserije nove C-klase napravljeno od aluminijuma, pa iako je 95mm duža (ukupno 4686mm) i 40mm šira (1810mm) od svog prethodnika W204, u isto vrijeme je čak 100kg lakša! Kada smo već kod dimenzija, treba reći da je međuosovinski razmak povećan za 80mm (2840mm), visina je smanjena za 5mm (1442mm), a prtljažnik je zapremine 480 litara.

Mercedes je prilikom dizajniranja novog modela veliku pažnju posvetio i aerodinamici. Tako C220 BlueTec dizel ima koeficijent otpora zraka od 0.24Cw. To je bolje od većine coupea. Kada se na to doda i znatna manja masa, onda ne čudi podatak da je prosječna potrošnja kod svih verzija C-klase smanjena za 20%.

Na početku će u ponudi biti tri motora:

- C180 pokreće 2.0-litarski 4-cilindrični turbobenzinac koji razvija 156KS pri 5300 o/min i 250Nm obrtnog momenta između 1200 i 4000 o/min. Sa manuelnim mjenačem je težak 1395kg, a sa automatskim 1425kg. Ubrzanje od 0-100 iznosi 8.2 sekunde sa manuelnim, a 8.5 sa automatskim mjenjačem, dok je maksimalna brzina 225, odnosno 223km/h. Deklarisana prosječna potrošnja varira između 5 i 5.8l/100km (u zavisnosti od mjenjača), a emisija CO2 između 116 i 135g/km.

- C200 pokreće isti motor kao i C180, samo koji je u ovom slučaju nabrijan na 184KS dostupnih pri 5500 o/min i 300Nm koje razvija od 1200-4000 o/min. Težak je 1445kg (1465kg sa automatikom), ubrzanje od 0-100 iznosi 7.5 sekundi (7.3 sa automatikom), maksimalna brzina je 237km/h (235km/h), prosječna potrošnja se kreće između 5.3 I 5.7l/100km, a emisija CO2 između 123 i 132g CO2.

- C220 BlueTec pod haubom ima 2.2-litarski 4-cilindrični dizel motor koji razvija 170KS između 3000 i 4200 o/min te 400 Nm između 1400 i 2800 o/min. Težak je 1550kg (1570kg), ubrzanje od 0-100 iznosi 8.1 sekundu (7., maksimalna brzina je 234km/h (233 km/h), prosječna potrošnja se kreće između 4 i 4.5l/100km, a emisija CO2 između 103 i 117g/km.

Na proljeće ponuda će biti proširena sa Renaultovim 1.6-litarskim dCi motorom koji bi trebao ispuštati manje od 100g/km CO2, a redove benzinaca će pojačati V6 sa 330KS. Krajem godine će se pojaviti i AMG verzija sa V8 motorom. Mercedes obećava dolazak i hibridnih varijanti. Tako će C300 BlueTEC HYBRID imati deklarisanu prosječnu potrošnju od samo 3.9l/100km.

Motori će biti upareni sa 6-stepenim manuelnim ili 7-stepenim 7G-Tronic Plus automatskim mjenjačem, dok će kasnije u ponudu biti uvrštena i 9-stepena automatika. Standardno će snagu prenositi na zadnji pogon, a opcijski će se moći dobiti i 4Matic.

Predstavnici Mercedesa su izjavili da je velika pozornost posvećena voznim osobinama. Tako su kompletne postavke prednjeg ovjesa preuzete od S-klase, a u ponudi će biti tri vrste opruga. Svi modeli su standardno opremljeni sa čeličnim Comfort oprugama, dok AMG paket opreme donosi čvršće opruge zbog kojih je automobil 15mm niži. U ponudi će biti i AIRMATIC zračni ovjes, sa kojim će vozač moći birati između 4 moda vožnje (Comfort, Eco, Sport i Sport Plus) te će moći podešavati visinu vozila. Pri većim brzinama ovjes automatski spušta podnicu kako bi smanjio potrošnju i poboljšao aerodinamiku automobila.

Za što sportskiji dojam brinu se novooblikovana sjedišta koja su 20mm niže postavljena u odnosu na prethodnika te nude bolju bočnu potporu. Također, tu je novi električni servo koji ima za cilj da poboljša stabilnost pri visokim brzinama i da vozaču ponudi više povratnih informacija sa ceste.

Enterijer krasi veći prostor za putnike, kvalitetniji materijali kao i cijeli arsenal tehnologije. Tu su dva kristalno čista TFT ekrana (jedan na instrument tabli, a drugi na centralnoj konzoli) koje odlikuje grafika visoke rezolucije. Opcijama koje prikazuje centralni ekran (standardno je veličine 7 inča, a opcijski se može dobiti onaj od 8.4 inča) se upravlja pomoću touchpad kontrolera. Nova C-klasa posjeduje i inovativni sistem klima-uređaja koji pomoću GPS-a može prepoznati kada će automobil ući u tunel i tada automatski obustavlja recirkulaciju, kako ne bi dimom ispunjen zrak iz tunela ulazio u kabinu. Suvozačevo sjedište je opremljeno sa senzorom koji deaktivira airbag ako dijete sjedi u njemu.



Cijene za njemačko tržište su već objavljene. Tako će bazni C180 koštati 33.500, C200 36.400, a C220 BlueTec 38.600 eura. Naredne jeseni stiže i karavanska verzija koja će prema tvrdnjama Auto Bilda biti skuplja oko 1900 eura od sedana, a nešto kasnije će biti predstavljeni coupe, te kabriolet verzija C-klase.